Nietrzymanie moczu u kobiet po porodzie

Przyczyny, objawy oraz skuteczny i bezinwazyjny sposób leczenia

Wiedziałaś, że nietrzymanie moczu jest jednym z najczęstszych problemów zdrowotnych, z którymi borykają się kobiety po ciąży, który w prosty i bezinwazyjny sposób może zostać rozwiązany w Arcadia Clinic?

Jednym z rodzajów nietrzymania moczu jest wysiłkowe nietrzymanie moczu, które wynika z osłabienia lub uszkodzenia dna miednicy, które objawia się popuszczaniem moczu w trakcie wysiłku fizycznego, kaszlu lub kichania.

Wysiłkowe nietrzymanie moczu – na czym polega?

U kobiet po porodzie najczęściej występuje wysiłkowe nietrzymanie moczu, które objawia się mimowolnym popuszczaniem moczu w czasie aktywności fizycznej, kaszlu, kichania czy nawet śmiechu. Wysiłkowe nietrzymanie moczu spowodowane jest osłabieniem dna miednicy oraz wzrostem ciśnienia w brzuchu na skutek (np. kichnięcia), które prowadzą do nieprawidłowego działania mechanizmu otwierania i zamykania cewki moczowej. W przypadku zaawansowanej postaci problemu, mimowolny wyciek uryny może występować nawet przy lekkich i wymagających czynnościach (schylanie się, wstawanie, chodzenie) lub przy minimalnym wysiłku, takim jak chociażby zmiana położenia ciała w pozycji.

Wysiłkowe nietrzymanie moczu może dotyczyć kobiet po porodzie, ale nie tylko.

Dowiedz się więcej

Kogo dotyka problem z nietrzymaniem moczu spowodowanym wysiłkowym nietrzymaniem moczu?

Wysiłkowe nietrzymanie moczu charakteryzuje się mimowolnym wyciekiem uryny, przy jednoczesnym braku parcia na pęcherz. Najczęstszymi powodami wysiłkowego nietrzymania moczu jest:

– nadwaga i/lub otyłość,

– Poród naturalny,

– Poród wywołany oksytocyną,

– Poród zabiegowy z użyciem próżnociągu lub kleszczy,

– Przewlekłe zaparcia,

– Przewlekłe choroby płuc połączone z kaszlem, takie jak np.  POChP (przewlekła obturacyjna choroba płuc),

– Palenie papierosów,

– Niedobór estrogenów po menopauzie u kobiet,

– Operacje w rejonie podbrzusza.

Wysiłkowe nietrzymanie moczu u kobiet po porodzie

Wysiłkowe nietrzymanie moczu występuje, gdy mięśnie dna miednicy są osłabione lub uszkodzone, co prowadzi do wycieku moczu podczas wykonywania czynności, które wymagają wysiłku fizycznego, takich jak kichanie, kaszel, podnoszenie ciężarów lub ćwiczenia fizyczne. Ciąża i poród są jednymi z najczęstszych przyczyn wysiłkowego nietrzymania moczu u kobiet.

Podczas ciąży ciężar rosnącego dziecka naciska na mięśnie dna miednicy, co może prowadzić do ich osłabienia. W czasie ciąży i porodu mięśnie te mogą ulec rozciągnięciu, co prowadzi do ich osłabienia.

Wysiłkowe nietrzymanie moczu Kraków

Jak sobie radzić z wysiłkowym nietrzymaniem moczu po ciąży

Wysiłkowe nietrzymanie moczu może być kłopotliwym problemem, który w prosty i bezinwazyjny sposób może zostać rozwiązany za pomocą urządzenia wykorzystującego falę akustyczną niskoenergetyczną zogniskowaną, które pobudzają i przyśpieszają proces tworzenia się naczyń krwionośnych w miejscu zabiegowym.

Zabieg wykorzystuje innowacyjną, w pełni bezpieczną i bezbolesną technologię fali uderzeniowej generowanej poprzez impulsy elektrohydrauliczne w leczeniu zaburzeń erekcji. Mechanizm działania pobudza i przyspiesza proces angiogenezy w miejscu zabiegowym, czyli procesu tworzenia się nowych naczyń włosowatych.

Fala uderzeniowa o niskiej intensywności do 100 mBa, która składa się z krótkiego impulsu o czasie trwania ok. 0,5µs lub niemal natychmiastowego przejścia do szczytowego ciśnienia. Dzięki temu, uruchamiane są procesy tworzenia nowych naczyń krwionośnych i włosowatych w celu poprawienia przepływu krwi i przywrócenia naturalnych funkcji narządów.

Zarezerwuj termin konsultacji