Leczenie trądziku w Krakowie

Trądzik to jedna z najczęściej występujących chorób skórnych, dotykających młode osoby w okresie dojrzewania, a także osoby dorosłe. Związana jest z nadczynnością gruczołów łojowych i charakteryzuje się obecnością zaskórników, grudek oraz torbieli. Zabiegi leczenia trądziku w Arcadia Clinic wykonywane są przez zespół ekspertów składający się z wykwalifikowanych lekarzy medycyny estetycznej i kosmetologów.

Nie zważając na to, czy chcesz usunąć przykre niedoskonałości, walczysz z nasilonym łojotokiem, masz rozszerzone pory, czy po prostu chcesz wspomóc proces leczenia trądziku profesjonalnymi metodami, nasi specjaliści podczas bezpłatnej konsultacji holistycznej, zaproponują indywidualną terapię, która w pełni odpowie na potrzeby Twojej skóry.

Leczenie trądziku w Arcadia Clinic Kraków

Z usług gabinetu medycyny estetycznej i kosmetologii Arcadia Clinic Kraków może skorzystać każdy, kto chciałby poprawić kondycję swojej skóry.

Klinika medycyny estetycznej i kosmetologii Arcadia Clinic oferuje szeroką ofertę zabiegów kosmetycznych wspomagających leczenie trądziku u osób w każdym wieku. Gabinet wyposażony jest w nowoczesny sprzęt Hi-Tech, dzięki któremu oferta skupia się na wielu bezpiecznych i nieinwazyjnych zabiegach kosmetycznych. W skład urządzeń wykorzystywanych w klinice w celu leczenia trądziku wchodzą: peeling wodny, GeneO®, DermaClear oraz radiofrakcja mikroigłowa.

Zarezerwuj termin bezpłatnej konsultacji holistycznej

Jak powstaje trądzik?

Trądzik powstaje z powodu zbyt intensywnej pracy gruczołów łojowych. Wytwarzany łój miesza się z bakteriami na skórze oraz martwym naskórkiem, powodując blokadę porów skórnych i mieszków zapalnych. W konsekwencji na powierzchni skóry powstają stany zapalne i zaskórniki.

Gdzie występuje trądzik?

Najbardziej uciążliwe zmiany trądzikowe pojawiają się na twarzy, ponieważ to na niej znajduje się większość gruczołów łojowych. Dotyczy to głównie tzw. strefy T, czyli brody, nosa i czoła. W tej części twarzy produkowana jest największa ilość sebum. Należy pamiętać jednak, że sebum odgrywa bardzo ważną rolę w ochronie skóry.

Jaką rolę pełni sebum?

Sebum chroni przed wysychaniem i ma właściwości antybakteryjne i antyoksydacyjne. Niepożądany jest natomiast nadmiar sebum. Jeżeli nasza skóra ma tendencję do przetłuszczania i pojawiają się na niej liczne zmiany skórne, prawdopodobnie jest to wywołane nadmiarem sebum, określanym też jako łojotok.

O ilości sebum mogą również decydować takie czynniki jak pogoda i temperatura, niedobór witamin, wiek czy czynniki mechaniczne, jak tarcie, które powodują podrażnienie skóry i rozwój bakterii.

Poza tym trądzik może pojawić się również na tułowiu, przedramionach, podudziach, szyi oraz w okolicy genitaliów.

Jakie są przyczyny powstawania trądziku?

Poza nadmiernym wydzielaniem sebum nie ma jednoznacznej odpowiedzi, dlaczego pojawia się trądzik. Powodem pojawiania się trądziku są m.in.:

– czynniki genetyczne,

– faza cyklu miesiączkowego,

– zaburzenia hormonalne, takie jak PCOS, inaczej zespół policystycznych jajników, odpowiedzialny za nadmiar androgenów w naszym organizmie,

– niektóre leki — głównie sterydy i leki przeciwpadaczkowe,

– palenie papierosów,

– nieodpowiednia dieta.

Jakie są rodzaje trądziku?

Trądzik występuje w wielu rodzajach, które warunkują cały proces leczenia. Od typu trądziku, jaki wystąpi na naszej skórze, będzie zależało jakie kroki i jakie zabiegi będą konieczne do pozbycia się choroby. Jakie wyróżniamy rodzaje trądziku?

Trądzik pospolity

Trądzik pospolity (acne vulgaris), zwany jest także trądzikiem młodzieńczym. Pojawia się w okresie dojrzewania, między 11 a 20 rokiem życia, gdy pod wpływem zmian hormonalnych dochodzi do nadmiernego pobudzenia czynności gruczołów łojowych. Największe nasilenie zmian występuje w okolicy twarzy.

Trądzik różowaty

Trądzik różowaty (rosacea) to przewlekła choroba skóry twarzy rozwijająca się na podstawie zaburzeń naczyniowych oraz łojotoku. Objawia się silnym zaczerwienieniem skóry, a w zaawansowanym stopniu pojawiają się zmiany zapalne i zmiany grudkowo-krostowe. Trądzik różowaty jest trudny do wyleczenia, dlatego odpowiednia kuracja polega przede wszystkim na łagodzeniu jego objawów.

Trądzik ropowiczy

Trądzik ropowiczy (acne phlegmonosa) określany jest również jako trądzik ropny. Na ciele poza zaskórnikami i krostami pojawiają się torbiele ropne. W wyniku gojenia się zmian mogą powstać blizny potrądzikowe oraz przebarwienia. Wybór kuracji stosowanej przy leczeniu zależy od stopnia nasilenia zmian trądzikowych i jest indywidualny dla każdego pacjenta.

Trądzik skupiony

Trądzik skupiony (acne conglobata) to ciężka odmiana trądziku, w której zmiany chorobowe znajdują się na twarzy, klatce piersiowej i plecach. Niekiedy mogą się pojawić także na ramionach, pośladkach i owłosionej skórze głowy. Dolegliwość ma związek z gospodarką hormonalną mężczyzn, dlatego to u nich częściej występuje trądzik skupiony. Oprócz zmian charakterystycznych dla trądziku pospolitego występują zaskórniki z przetokami, ropnie i szpecące blizny. Obecne metody leczenia trądziku i profesjonalne zabiegi pozwalają zmniejszyć nasilenie trądziku, złagodzić jego objawy i zredukować blizny.

Trądzik bliznowcowy

Trądzik bliznowcowy (acne keloidea) to choroba skóry o ciężkim przebiegu. Trądzik rozpoczyna się zapaleniem mieszków włosowych, w związku z czym dochodzi do powstawania blizn przerostowych lub bliznowców. Dolegliwość ta ma związek z czynnikami genetycznymi, a jej powstawanie wiąże się z zamknięciem ujścia gruczołów łojowych. Proces leczenia jest długi, ale pomoc doświadczonych specjalistów i profesjonalnie wykonane zabiegi dają estetyczny efekt końcowy.

Trądzik piorunujący

Trądzik piorunujący jest ostrą i najcięższą postacią trądziku. Schorzenie dotyka najczęściej młodych chłopców w okresie dojrzewania. Trądzik objawia się jako bolesne zmiany skórne o charakterze ropnym, martwiczym oraz zapalnym. Poza tym, w przypadku trądziku piorunującego możemy spotkać się z innymi dolegliwościami takimi jak bóle głowy, gorączka, bóle stawów. W przypadku tak ciężkich postaci trądziku konieczne jest natychmiastowe rozpoczęcie leczenia pod okiem wykwalifikowanego specjalisty.

Ile trwa leczenie trądziku?

Leczenie trądziku jest często żmudnym i uciążliwym procesem. Większość osób oczekuje efektów już po kilku dniach, jednak rzeczywistość okazuje się inna. Niestety w przypadku leczenia trądziku musimy być cierpliwi. Zmiany chorobowe nie znikną z dnia na dzień. Leczenie trądziku wymaga czasu i cierpliwości, ale z odpowiednio dobraną kuracją może przynieść spektakularne efekty.

Jeżeli Twój trądzik jest bardzo lekki, efekty leczenia mogą przyjść szybko. Jednak w większości przypadków leczenie trwa znacznie dłużej. Istotną rolę odgrywa tutaj czas.

Najczęściej specjaliści zalecają kurację trwającą 3 miesiące i po tym czasie oceniane są jej efekty. Bywa, że pacjenci rezygnują z leczenia zbyt wcześnie, przez co nie otrzymują pożądanych efektów.

Warto podkreślić, że na początku leczenia, skóra może stać się sucha i podrażniona. Jest to naturalna reakcja na działanie mocnych kosmetyków, jednak nie jest to powód do niepokoju. Takie skutki uboczne są bardzo łatwe do wyeliminowania przy zastosowaniu odpowiednio dobranych zabiegów nawilżających.

Jak dbać o skórę trądzikową po zakończeniu leczenia?

Po zakończeniu leczenia należy prawidłowo pielęgnować skórę, stosując kosmetyki przeznaczone do jej rodzaju. Poza kosmetykami gwarantującymi dokładne oczyszczenie skóry należy pamiętać o produktach takich jak krem nawilżający i serum, które zapewnią skórze odpowiednie nawilżenie.

Należy unikać stosowania tłustych kremów, kosmetyków zawierających alkohol i przede wszystkim nie narażać skóry na intensywne wysuszanie i podrażnienie.

Należy pamiętać o codziennym stosowaniu kremu z filtrem 50. Promieniowanie słoneczne ma duży wpływ na uszkodzenie włókien kolagenowych w naszej skórze, jak i na powstawanie nowych zmian trądzikowych. Odpowiednio dobrana ochrona przeciwsłoneczna zadba o naszą skórę, pozostawiając ją gładką i nawilżoną.

Poza odpowiednimi kosmetykami należy także pamiętać o odpowiednim stylu życia. Odpowiednia dieta, zmniejszenie stresu i niepalenie papierosów to czynniki, które z pewnością przyczynią się do utrzymania zdrowej i promiennej cery.

W przypadku zaostrzenia zmian trądzikowych nie należy na własną rękę rozpoczynać kuracji innymi lekami, niż były zalecone. W takim wypadku powinno się jak najszybciej udać do specjalisty w celu ponowienia zabiegów.

Czy możliwe jest całkowite wyleczenie trądziku?

Całkowite wyleczenie trądziku jest możliwe. W przypadku większości osób trądzik zanika z wiekiem. Jednakże, gdy mamy do czynienia z bardziej uciążliwą odmianą choroby, najważniejsze jest dobranie odpowiedniego leczenia najlepiej na wczesnym etapie rozwoju zmian chorobowych.

Indywidualnie dobrane leczenie, cierpliwość i zmiana trybu życia sprawi, że Twoja skóra będzie gładka, nawilżona i promienna!

Najlepsze zabiegi dla cery trądzikowej

Przy leczeniu trądziku warto skorzystać z zabiegów dostępnych w klinice medycyny estetycznej i kosmetologii Arcadia Clinic w Krakowie. W trakcie bezpłatnej konsultacji specjalista oceni stan skóry i wybierze najlepsze zabiegi kosmetyczne.

Zobacz, jak wygląda pierwsza wizyta w Arcadia Clinic

Waterpeeling

Zabieg waterpeelingu za pomocą intensywnego, ale również łagodnego dla skóry strumienia wody i powietrza kompleksowo oczyszcza i odżywia skórę. Zabieg gwarantuje dokładne oczyszczenie i złuszczenie martwego naskórka. Na sam koniec nakładana jest specjalna maska wyciszająca i krem indywidualnie dopasowany do problemu i potrzeb skóry.

Geneo

W przypadku, gdy mocna terapia trądzikowa zostawia skórę przesuszoną i pozbawioną blasku, warto postawić na intensywną, odżywczą terapię. W czasie zabiegu GeneO wykorzystywane są kapsułki wzbogacone o aktywne składniki odżywcze, dzięki czemu zabieg może być dopasowany do wszystkich typów skóry. Efektem zabiegu jest oczyszczona i odżywiona skóra, której zostaje przywrócony jej zdrowy i promienny wygląd.

DermaClear

DermaClear jest zabiegiem, który uchodzi za ulepszony rodzaj hydradermabrazji i jest w pełni bezpieczną alternatywą dla peelingu chemicznego. Zabieg składa się z trzech etapów, które pozwalają na złuszczenie naskórka, usunięcie nawet głębokich zanieczyszczeń skóry oraz odżywienie i nawilżenie cery trądzikowej. Zabieg jest całkowicie bezpieczny i nieinwazyjny i pozostawia skórę rozświetloną i nawilżoną. Efektem kuracji jest wyrównanie kolorytu cery i zredukowanie przebarwień.

RF mikroigłowe

Zabieg radiofrakcji mikroigłowej skutecznie pobudzi Twoją skórę do odbudowy. Do zabiegu wykorzystywane są igły, które emitują falę radiową o zróżnicowanej głębokości działania. Kuracja polega na mikronakłówaniu skóry za pomocą głowicy urządzenia. W momencie nakłucia końcówki igieł są podgrzewane oraz emitowana jest wiązka światła LED. W efekcie powstają nowe włókna kolagenowe, a skóra zostaje pobudzona do autoregeneracji.

Zabiegi leczenia trądziku w Arcadia Clinic Kraków

Gabinet medycyny estetycznej i kosmetologii Arcadia Clinic w Krakowie oferuje szereg zabiegów pomagających rozwiązać problem trądziku. W trakcie bezpłatnej konsultacji specjalista dokona szczegółowego wywiadu dotyczącego zdrowia, zdiagnozuje stan Twojej skóry oraz zaproponuje najlepszy dla niej plan zabiegów.

Zarezerwuj termin bezpłatnej konsultacji holistycznej