Jak leczyć zaburzenia erekcji?

Zaburzenia erekcji, to jeden z najcięższych problemów seksualnych, z jakimi borykają się mężczyźni. Według statystyk około 3 milionów Polaków może mierzyć się z tym problemem, a ponad 50% zaburzeń wynika z dolegliwości o podłożu naczyniowym. Teraz problemy z erekcją mogą zostać rozwiązane za pomocą bezpiecznej i nieinwazyjnej metody leczenia zaburzeń erekcji w Arcadia Clinic, dzięki którym po kilku zabiegach możesz cieszyć się pełną satysfakcją seksualną.

Na czym polega mechanizm erekcji?

Zaburzenia erekcji to stały lub nawracający brak zdolności do uzyskania oraz utrzymania wzwodu, co uniemożliwia odbycie satysfakcjonującego stosunku płciowego. Wzwód jest końcowym elementem złożonego mechanizmu współdziałania układu nerwowego i naczyniowego, który wiążę się ze stymulacją seksualną. Erekcja to zdolność organizmu do osiągnięcia prawidłowej sztywności członka, która jest niezbędna do odbycia stosunku seksualnego.

Do pełnego wzwodu dochodzi w wyniku pobudzenia neuronów, które umiejscowione są w rdzeniu kręgowym. Dzięki impulsom nerwowym dochodzi do rozkurczu tętniczki, która doprowadza krew do ciała gąbczastego i ciał jamistych członka. Średni czas męskiego wzwodu trwa od 7 do 13 minut, jednak jego długość może być zależna od bodźców wzrokowych, słuchowych, dotykowych czy wyobrażeń i jest możliwa aż do momentu wytrysku.

Kogo dotyka problem z erekcją i jakie są jego przyczyny?

W celu osiągnięcia i utrzymania prawidłowej erekcji, niezbędny jest napływ krwi do ciał jamistych prącia i ich rozszerzenie. Proces nie może zajść bez odpowiedniej stymulacji. Jednak jest wiele czynników wewnętrznych i zewnętrznych, które mogą negatywnie wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie prącia.

Szacuje się, że zaburzenia erekcji mogą dotykać aż 16% osób do 75 roku życia, w tym aż 22% mężczyzn w wieku od 20 do 40 lat. Istnieje szereg czynników, które mogą zwiększyć ryzyko występowania zaburzeń erekcji albo mogą stanowić bezpośrednią przyczynę, w tym między innymi nadwaga i otyłość, nadciśnienie tętnicze, palenie tytoniu czy nieprawidłowy przepływ krwi w członku.

Jakie są przyczyny zaburzeń erekcji?

Zaburzenia osiągnięcia pełnego wzwodu mogą być następstwem:
– Wieku, zgodnie z wynikami z badania prowadzonego w latach 2005-2007 przez Polskie Towarzystwo Medycyny Seksualnej ZE stwierdza się u 4% mężczyzn w wieku poniżej 30 r.ż., 9% mężczyzn w wieku 31-40 lat, 25% w wieku 41-50 lat, 37% w wieku 51-60 lat oraz u ponad 25% mężczyzn powyżej 60 r.ż,
– Chorób prowadzących do uszkodzeń naczyń krwionośnych, takich jak miażdżyca czy cukrzyca,
– Nieprawidłowego funkcjonowania układu nerwowego,
– Zaburzeń hormonalnych w zakresie wydzielania testosteronu, prolaktyny i hormonów tarczycy,
– Problemy związane ze zdrowiem psychicznym, w tym między innymi depresja czy zaburzenia lękowe,
– Przyjmowanie wybranych leków przeciwdepresyjnych czy leków hormonalnych,
– Przebytych zabiegów, np. radykalna prostatektomia,
– Niezdrowego trybu życia i stosowania używek, takich jak: papierosy, alkohol czy narkotyki.

Zaburzenia erekcji uznawane są za objaw podwyższonego ryzyka wystąpienia choroby sercowo naczyniowej, konsekwencję przebytych chorób lub mogą mieć pośredni związek z zaburzeniami psychicznymi. Zaburzenia erekcji wyprzedzają średnio o 2-4 lata objawy choroby wieńcowej, czyli niedokrwienia serca. Dlatego tak istotne jest postępowanie diagnostyczne.

Pacjent, który zgłasza zaburzenia erekcji w czasie wizyty u lekarza, powinien zostać poddany szczegółowemu wywiadowi diagnostycznemu oraz dodatkowym badaniom, m.in.
oznaczenie porannego stężenia testosteronu, glukozy lub hemoglobiny glikowanej HbA1c.

W medycynie wyróżnia się cztery postacie erekcji u mężczyzn:
– Pełen wzwód występuje podczas gry wstępnej, jednak zanika lub zmniejsza się w czasie współżycia (przed wytryskiem),
– Wzwód występuje jedynie w sytuacjach, kiedy stosunek nie jest planowany,
– Wzwód jest połowiczny i niewystarczający do odbycia stosunku,
– Nie występuje nabrzmienie prącia.

Pierwsza w Polsce technologia poprawiająca życie seksualne mężczyzn

Bezinwazyjna i całkowicie bezbolesna technologia przywracania naturalnej sprawności seksualnej dostępna w Arcadia Clinic, stosowana jest w zaburzeniach bezpośrednio związanych z impotencją na tle naczyniowym. Urządzenie wykorzystuje falę akustyczną niskoenergetyczną zogniskowaną i działa na zasadzie pobudzenia angiogenezy, czyli wzrostu ukrwienia naczyń prącia.

Zabieg wykorzystuje innowacyjną, w pełni bezpieczną i bezbolesną technologię fali uderzeniowej generowanej poprzez impulsy elektrohydrauliczne w leczeniu zaburzeń erekcji. Mechanizm działania pobudza i przyspiesza proces angiogenezy
w miejscu zabiegowym, czyli procesu tworzenia się nowych naczyń włosowatych w okolicy prącia. Powstające naczynia krwionośne przywracają prawidłowe funkcjonowanie narządów bez konieczności stosowania terapii lekowych.

Fala uderzeniowa o niskiej intensywności do 100, która składa się z krótkiego impulsu o czasie trwania ok. 0,5µs lub niemal natychmiastowego przejścia do szczytowego ciśnienia. Dzięki temu, uruchamiane są procesy tworzenia nowych naczyń krwionośnych i włosowatych w celu poprawienia przepływu krwi i przywrócenia naturalnych funkcji narządów.

Dowiedz się więcej

Leczenie zaburzenia erekcji w Arcadia Clinic Kraków

Zabieg przywrócenia naturalnej sprawności seksualnej u mężczyzn borykających się z problemem zaburzeń erekcji o podłożu naczyniowym jest już dostępny w Arcadia Clinic w Krakowie.

Poznaj największe zalety zabiegu leczenia zaburzeń erekcji dostępnego w Arcadia Clinic:
– Zabieg jest nieinwazyjny i precyzyjny dla Pacjenta,
– Delikatny i szybki. Jedna sesja trwa zaledwie od 15 do 20 minut. Pacjent bezpośrednio po zabiegu nie wymaga rekonwalescencji,
– Nie wymaga zaprzestania współżycia seksualnego na czas leczenia,
– Zabieg daje długotrwałą poprawę jakości życia seksualnego Pacjentów,
– Optymalna terapia wynosi 6 zabiegów, które powinny być wykonywane w odstępie 3-4 dni,
– Daję przewagę nad leczeniem farmakologicznym poprzez brak skutków ubocznych takich jak: dyspepsja (niestrawność), ból głowy, ból pleców, uczucie zatkanego nosa, zaburzenia widzenia.

Zarezerwuj termin bezpłatnej konsultacji